Jak poprawić naszą widoczność na drodze po zmroku? Jakich zasad należy przestrzegać, gdy idziemy nieoświetloną drogą? To tylko niektóre z zagadnień, na jakie zwrócą uwagę organizatorzy akcji Odblaskowi.pl, która odbędzie się w najbliższy weekend w Centrach Handlowych Auchan w Białymstoku.
Akcja edukacyjna Odblaskowi.pl ma na celu promowanie zasad bezpiecznego poruszania się pieszych i rowerzystów po drogach, zwłaszcza po zmroku. Skierowana jest zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Wszyscy, którzy w najbliższy weekend 5-6 października, odwiedzą Centra Handlowe Auchan w Białymstoku, otrzymają odblaskowe opaski. Najmłodsi będą mogli wziąć udział w grach edukacyjnych, rozwiązać krzyżówki i rebusy, a także wziąć udział w zajęciach plastycznych, których tematem będzie bezpieczne poruszanie się po drodze. Z kolei dla dorosłych przygotowano specjalne broszury edukacyjne. Dodatkowo na stronie internetowej www.odblaskowi.pl będzie dostępna platforma e-learningowa, dzięki której dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wzbogacić swoją wiedzę na temat zasad bezpiecznego poruszania się po drodze.
Akcja Odblaskowi.pl odbędzie się 5 października w CH Auchan Hetmańska przy ulicy Hetmańskiej 16 oraz 6 października w CH Auchan Produkcyjna przy ulicy Produkcyjnej 84 w Białymstoku, w godzinach 11.00-17.00.
W tym roku odbędzie się już czwarta edycja akcji. Specjalny patrol Odblaskowi.pl przemierzy 10 tys. kilometrów na terenie Polski i odwiedzi 20 miast. Przygotowano 40 tys. opasek odblaskowych i 40 tys. broszur edukacyjnych. Organizatorzy akcji podkreślają, że wystarczy pamiętać o kilku zasadach i zadbać o to, aby do naszych ubrań był przyczepiony element odblaskowy, a staniemy się bardziej widoczni dla kierujących pojazdami. Element odblaskowy sprawia, że odległość, z której pieszy lub rowerzysta jest widoczny dla kierowcy pojazdu, zwiększa się z 20 do aż 150 metrów. Jeśli kierowca użyje długich świateł, ta odległość wydłuża się nawet do jednego kilometra.
Partnerami są Carefleet, sieci serwisów Perfect Service, QService, Q-Service Premium i Q-Service Moto oraz opolski dealer marki Hyundai - spółka Eltrans. Patronat medialny objął Magazyn Fleet.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.odblaskowi.pl
Link do strony artykułu: https://wm5.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/badz-widoczny-na-drodze-wez-udzial-w-akcji-odblaskowi-pl-w-bialymstoku